TUNAP Fuel Symposium

tunap fuel

tunap fuel

Πετρέλαιο, βενζίνη, πετρέλαιο με βιοντίζελ B10 και άνω, βενζίνη με αιθανόλη E7 και άνω: η επιλογή στην αντλία γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Η ιδιαίτερα απαιτητική νομοθεσία, η οποία διαφέρει ανά χώρα, η τεχνολογία κινητήρων και τα όλο και πιο σκληρά πρότυπα εκπομπών ρύπων, εξασφαλίζουν ότι η αρμονία μεταξύ των οχημάτων και των καυσίμων ανήκει στο παρελθόν. Ως αποτέλεσμα χημικών διεργασιών στο σύστημα καυσίμου συχνά προκαλείται μόλυνση, επικαθίσεις, ανθρακοποίηση (carbonisation) και χρωματισμός.

Η TUNAP πραγματοποίησε το πρώτο διεθνές συμπόσιο καυσίμου για το θέμα αυτό στις 28 και 29 Ιουνίου 2012 στις εγκαταστάσεις μας στο Wolfratshausen.
Κορυφαίοι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, των προμηθευτών της και ειδικοί συντήρησης αυτοκινήτων, αντάλλαξαν εμπειρίες σχετικά με τις επιπτώσεις των νέων καυσίμων στην καθαριότητα του συστήματος καυσίμου και ποια μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν από όλους, για την πρόληψη της μόλυνσης.

Η αναλογία βιοκαυσίμου σε κάθε νέο καύσιμο, δείχνει ότι τα καύσιμα δεν είναι πλέον απαραίτητα συγκρίσιμα το ένα με το άλλο.

Τα καύσιμα στον κόσμο σήμερα κυμαίνονται για την βενζίνη από E0 (χωρίς αιθανόλη) έως E100 (αποκλειστικά αιθανόλη) και για το πετρέλαιο από Β0 (χωρίς βιοντίζελ) έως Β100 (αποκλειστικά βιοντίζελ).
Αυτό έχει εκτεταμένες συνέπειες σε όλα τα εξαρτήματα που έρχονται σε επαφή με τα καύσιμα. Όπως για παράδειγμα,
οι σωληνώσεις και οι γραμμές του κινητήρα μπορεί να διαβρωθούν, να μολυνθούν ή να υποστούν κάποια άλλη ζημία από αυτά τα καύσιμα και συνεπώς να έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής από ό, τι πριν.

Το ίδιο ισχύει και για το βιοντίζελ, το οποίο εισάγει μία νέα ζωή μέσα στο ρεζερβουάρ. Μικροοργανισμοί όπως τα βακτήρια και οι μύκητες ευδοκιμούν, ειδικά όταν το όχημα βρίσκεται αχρησιμοποίητο για μεγάλο χρονικό διάστημα, κι ο μεταβολισμός τους μπορεί να μετατρέψει το καύσιμο, στη χειρότερη περίπτωση, σε λάσπη.

Η μόλυνση των καυσίμων έχει οδηγήσει σε αύξηση των επικαθίσεων στα ακροφύσια των μπεκ τα τελευταία δύο χρόνια. Η κατανάλωση κι οι εκπομπές CO2 έχουν εκτοξευτεί στα ύψη κι η απόδοση των κινητήρων σταδιακά μειώνεται

Επικαθίσεις στα μπεκ και στις βαλβίδες εισαγωγής, λόγω των καυσίμων, προβληματίζουν όλο και περισσότερο την βιομηχανία αυτοκινήτων

Για παράδειγμα, τον χειμώνα στους -8°C, ο πελάτης με το πετρέλαιο «Α» δεν μπορεί να εκκινήσει το αυτοκίνητό του, ενώ ο πελάτης με το πετρέλαιο «Β» δεν έχει κανένα πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει παρότι το πετρέλαιο και στις δύο περιπτώσεις είναι σύμφωνο με όλες τις ισχύουσες νομικές απαιτήσεις.

Οι πετρελαϊκές εταιρείες δεν μπορούν να βοηθήσουν, καθώς προμηθεύουν πολλούς διαφορετικούς τύπους καυσίμου και με διαφορετικά πρόσθετα.

Τα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου επηρεάζονται επίσης κι από άλλους παράγοντες, εκτός από τα απλά χαρακτηριστικά του καυσίμου. Οι αυξανόμενες απαιτήσεις περί καυσαερίων (EURO 5, EURO 6), οδηγούν τα καυσαέρια, όλο και περισσότερο, να αναμιγνύονται με αναρροφώμενο αέρα.

Οι σύγχρονοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού, υποφέρουν από σοβαρές επικαθίσεις στις βαλβίδες εισαγωγής για όλους αυτούς τους λόγους, καθώς κι από τις αναθυμιάσεις που παράγονται από τα ολοένα και πιο λεπτά λάδια κινητήρων. Όλα αυτά επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση καυσίμου και την απόδοση.

Μόλυνση μπορεί επίσης να προκληθεί κι από τις οδηγικές συνήθειες. Μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα ακινησίας, κυκλοφοριακή συμφόρηση και σύντομες διαδρομές, όλα συμβάλλουν στη δημιουργία των επιβλαβών επικαθίσεων.

Τα νέα συστήματα πρόσθετων συμβάλουν λιγότερο στο συναίσθημα της αγωνιστικής οδήγησης για τους οδηγούς, και πολύ περισσότερο στην διατήρηση της καλής λειτουργίας των συστημάτων καυσίμου. Αυτό περιλαμβάνει την διατήρηση των ανοιγμάτων των μπεκ ψεκασμού (που έχουν σήμερα την διάμετρο μιας ανθρώπινης τρίχας) χωρίς την δημιουργία άνθρακα (coking) κι επικαθίσεων.

Οι μέθοδοι καθαρισμού του συστήματος καυσίμου κι εισαγωγής που παρουσιάστηκαν από την TUNAP σε πρακτική επίδειξη, έτυχαν εξαιρετικού ενδιαφέροντος από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Οι ουσίες και οι μέθοδοι της TUNAP θα βοηθήσουν στην μείωση του χρόνου παραμονής των οχημάτων στο συνεργείο, με μικρό κόστος κι αντισταθμίζοντας τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αναφέραμε.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, η πετρελαϊκή βιομηχανία, οι κατασκευαστές χημικών πρόσθετων κι οι προμηθευτές εξαρτημάτων θα καταβάλουν στο μέλλον μεγαλύτερες προσπάθειες για να εξασφαλιστεί ότι οι αλλαγές στις απαιτήσεις καυσίμων, όπως αυτές που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση, να μην οδηγήσουν σε ακινητοποίηση των οχημάτων. Αξιέπαινοι στόχοι, όπως η μείωση των εκπομπών CO2 δεν θα άξιζαν τον κόπο, αν το κόστος ήταν η αυξημένη μόλυνση των συστημάτων καυσίμων κι ένας πολύ υψηλότερος κίνδυνος βλάβης.

Με το συμπόσιο καυσίμου της TUNAP έχουμε αρχίσει τη διαδικασία της αμοιβαίας έρευνας και τη δημιουργία αμοιβαίας κατανόησης, με ανταλλαγή τεχνογνωσίας, με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων κι εξαρτημάτων.

Η ικανοποίηση των πελατών και η αφοσίωση μάρκας είναι βασισμένα πολύ περισσότερο στην ποιότητα και την αξιοπιστία, παρά στην εικόνα και τον σχεδιασμό.

Οι κατασκευαστές οι οποίοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξάλειψη ανεπιθύμητων παρενεργειών από τα καύσιμα και τα συστήματα καυσίμου, βελτιώνουν σημαντικά τη δημόσια εικόνα τους. Αποφεύγουν επίσης, προβλήματα στο συνεργείο κι έξοδα που οφείλονται στις εν λόγω επιπτώσεις, το κόστος των οποίων μπορεί εύκολα να ξεπεράσει το μηνιαίο εισόδημα του μέσου οδηγού.