Μικροκλίμα στο αυτοκίνητο

family car

family car

Την εποχή της αυξημένης μετα-κίνησης, ο σύγχρονος άνθρωπος περνάει όλο και περισσότερο χρόνο στο αυτοκίνητό του, οι εσωτερικοί χώροι του οποίου μπορούν να επιβαρύνουν ιδίως τα άτομα που υποφέρουν από αλλεργίες. Εδώ δεν πρόκειται μόνο για ένα θέμα άνεσης αλλά και ασφάλειας.

Βασικό θέμα δεν αποτελούν τόσο οι βλαβερές αναθυμιάσεις υλικών όσο ο καθαρισμός κι η βελτίωση του ζωτικού αέρα από τον κλιματισμό και η ύπαρξη κλασικών αλλεργιογόνων στο εσωτερι-κό του οχήματος.

Οι ταπετσαρίες και οι μοκέτες στο αυτοκίνητο περιέχουν αλλεργιογόνα, όπως ακάρεα και μύκητες, και θα πρέπει να καθαρίζονται και να αναρροφούνται σε τακτά διαστήματα.

Οι μικροοργανισμοί αυτοί χρειάζονται για την επιβίωσή τους υγρασία, υψηλή θερμοκρασία και τροφή. Όλα αυτά τα στοιχεία υπάρχουν στο αυτοκίνητο και δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη και τον πολλαπλα-σιασμό τους.
Ένα σύστημα κλιματισμού οχήματος θα πρέπει να έχει τον κατάλληλο σχεδιασμό, να συντηρείται και να καθαρίζεται σε τακτά διαστήματα.

Διαφορετικά, δεν είναι σε θέση να απομακρύνει τις βλαβερές ουσίες από τον αέρα του περιβάλλοντος και από τον εισπνεόμενο αέρα του οδηγού. Αντίθετα, ένα παραμελημένο σύστημα κλιματισμού θα επιβαρύνει τον αέρα ακόμη περισσότερο και θα αποτελέσει μία πηγή αλλεργιογόνων.
Αυτό π.χ. συμβαίνει όταν μύκητες και βακτηρίδια από το εξωτερικό περιβάλλον εγκλωβίζονται στα φίλτρα

του κλιματισμού κι αναπτύσσονται ανενόχλητα. Σε αυτήν την περίπτωση, οι βλαβεροί οργανισμοί διαπερνούν τα προστατευτικά φίλτρα και εισχωρούν στους αεραγωγούς και τέλος, στην καμπίνα του οδηγού.

Αυτό προλαμβάνεται με την τακτική αλλαγή των φίλτρων και τον ποιοτικό και υγιή καθαρισμό των επιμέρους στοιχείων του κλιματισμού.

Σύμφωνα με την οδηγία VDI 6032, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η υγιεινή λειτουργία των συστημάτων κλιματισμού. Στα πλαίσια αυτής, θα πρέπει να διενεργείται ο βιώσιμος καθαρισμός όλων των δομικών στοιχείων του κλιματισμού.

Επομένως, δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο, αλλά για μέτρα και διαδικασίες που επιβάλλει η σύγχρονη τεχνολογία.

Αλλαγή φίλτρων

Η αποβολή της γύρης συνήθως δεν δημιουργεί δυσκολίες για τα συστήματα των φίλτρων. Τα αλλεργικά στη γύρη άτομα, εκτιμούν αυτό το γεγονός, ειδικά όταν κινούνται με το αυτοκίνητό τους κατά την εποχή της ανθοφορίας.
Ορισμένοι ωστόσο, παραξενεύονται όταν το φθινόπωρο ή τον χειμώνα, υποφέρουν στο αυτοκίνητό τους από ενοχλήσεις που συγκρίνονται μόνο με τις αλλεργικές αντιδράσεις τους κατά την εποχή της ανθοφορίας.

Πως συμβαίνει αυτό;

Η γύρη παραμένει αρχικά στα φίλτρα του κλιματιστικού και διασπάται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.

Εάν δεν αντικατασταθεί το φίλτρο με την παραμένουσα γύρη, τμήματα αυτής θα φτάσουν στον εισπνεόμενο αέρα και θα προκαλέσουν τις γνωστές ενοχλήσεις. Για αυτόν τον λόγο, τα φίλτρα θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, κατά το τέλος της ανθοφορίας, να αντικαθίστανται και να απομακρύ-νονται οι αλλεργιογόνες ουσίες.

Σε μια πρόσφατη έρευνα, η Εταιρεία Ανάλυσης Περιβάλλοντος και Εσωτερικών Χώρων (GUI) σε συνεργασία με την Γερμανική Ένωση Αλλεργιών και Άσθματος (DAAB) εξέτασε επί πολλούς μήνες, την αποτελεσματικότητα των προϊόντων και διαδικασιών για τον καθαρισμό των κλιματισμών σε οχήματα και τις πιθανές, ανεπιθύμητες παρενέργειές τους.
Σε ένα τηλεοπτικό ρεπορτάζ του Σταθμού του Έσσεν στις 26 Μαΐου 2010 και στην εκπομπή «Όλη η Γνώση» με τίτλο «Κλιματιστικά ως εκτοξευτές ρύπων» δημοσιεύτηκαν τα πρώτα αποτελέσματα.

Βακτήρια και Μύκητες

Η δοκιμασία αφορούσε την μέτρηση κι αξιολόγηση της ποιότητας του αέρα του κλιματιστικού διαφόρων ΙΧ επιβατικών οχημάτων, ως προς την ύπαρξη βακτηριδίων και μυκήτων καθώς και τον καθορισμό της αποτελεσματικότητας των προσφερό-μενων διαδικασιών καθαρισμού του εμπορίου.